2011 - 01 - 31

nu sitter jag och skriver en uppsats om Mussolini på engelska B! kan inte så mycket om han än, men han är ju italienare.. och har ju hört hans namn så många gånger och vill veta mer om honom , vi ska skriva om en person från andra världs kriget, så det lär ju bli intressant, minns i högstadiet då alla mina studier och egna arbeten kretsade kring italien , längtade verkligen efter italien. och nu äntligen ska jag få åka dit! i sommar drar jag till palermo som ligger i sicilien som är min dröm-resemål.  när jag blir pensionär vill jag seriöst flytta dit, i en liten stuga i byn Corleone. ( jag är helt facinerad av gudfadern )
sen har jag haft teckenspråk idag och lärt mig lite olika fraser, typ hur mår du , var bor du , vad heter du osv! nice nice. teckenspråk är ju väldigt användbart i mitt framtida yrke, eller hur man nu ska säga det. pluggar ju omvårdnad nu, så det vore ju bra om man är flerspråkig.
laddade hem 700 låtar igår, så sitter och lyssnar galet just nu , helt underbart med musik. men arbetar så mycket bättre nu. men nu ska jag fortsätta att arbeta om Mussolini.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0